Why You Should Start Writing Morning Pages

16:17



Zdravím! ☼
Právě včera jsem dokončila svůj první, a vlastně doposud jediný, deník, který jsem naplnila příspěvky s cvičením zvaným Morning Pages. Když jsem dopisovala poslední stránku, uvědomila jsem si, jak velký dopad na mě a můj život tahle několikaminutová každodenní sranda má, byla jsem ohromená. První, co mě napadlo, je napsat o tom článek, tohle si prostě nejde nechávat pro sebe!



About Morning Pages

Koncept Morning Pages byl v roce 1992 představen Julií Cameron v knize The Artist's Way. Jsou to tři stránky (nebo jedna A4) popsané stylem Stream of Consciousness - proud vědomí. Podle Julie by se měl počet stránek dodržovat, což mi na tomto cvičení dělá asi největší problém. 

Zkrátka píšete, co si právě myslíte. Morning Pages by měly být to první, co ráno děláte. To proto, že ještě nejste zcela při vědomí a vaše ego (podle Juliiných slov) ještě nemá sílu vzdorovat, jste to jen vy, tužka a papír

1. Source of creative ideas

Prvním důvodem, proč začít, je zcela jasně kreativita. Pokud jste už někdy prošli tvořitelskou krizí a snažili se přijít na to, jak ji překonat, určitě jste už slyšeli pár rad s brain dump cvičeními - prostě píšete co nejvíce informací, nezáleží na tom, jestli vůbec dávají smysl, zkrátka vás napadají. Morning Pages jsou založené na stejném principu. Nesoustředíte se na význam, prostě píšete, vedete jakousi konverzaci sami se sebou a čím je delší, tím víc nápadů si sami vnuknete. Uvidíte, že tři stránky dokáží zázraky.

2. You've got someone to talk to

Pocit "musím to někomu říct, jinak prasknu" čas od času doprovází snad každého, jenže ne vždy je pro nás snadné s ostatními lidmi komunikovat o osobních věcech, tajných plánech, a podobně. Morning Pages nemusí dávat smysl, nemusí být gramaticky správně, ani si nemusí na nic hrát, stačí, když budou upřímné a autentické. Můžete ze sebe vysypat jakýkoliv problém, aniž byste si lámali hlavu, jak ho zformulovat.

3. Find out, what is going on in the back of your mind

Podle Julie je nemožné napsat tři celé stránky o ničem. Ve vaší mysli se vždy něco děje, stále dokola a dokola. Jakmile napíšete na papír vaše povrchní myšlenky, ty další se začnou hrnout na povrch. Čím více budete psát, tím více budete mít jasno, jak se cítíte, z čeho máte strach, či jakou byste si představovali vlastní budoucnost. Potom můžete začít váš den s čistou hlavou.

4. Brighten up your day

Morning Pages jsou to první, co každý den děláte, proto mají velkou moc se podílet na vaší náladě. Můžete si udělat krásný den, můžete si ho zkazit - je to jen na vás. Můžete namítnout, že jsem pár řádků výše mluvila o upřímnosti a psaní přesně toho, co se vám honí hlavou, za čímž si stále stojím. Můžete psát o svých starostech, strachu, i zlobě, ale vždycky je nejlepší si nakonec dodat sebevědomí a s trochou optimizmu si den zlepšit. Za pomoci Morning Pages jste úplně prvním člověkem, se kterým ráno mluvíte, proto si nesmíte dovolit si vlastní den zkazit.

5. Organized planning

Při psaní to-do listů či všelijakých plánů mívám často zmatek. Sepíšu si pár aktivit, které mám vykonat, ale pak zjistím, že jsou ve špatném pořadí, že něco nestíhám, musím udělat taky něco navíc, a nakonec z toho vznikne jen změť škrtanců. Ale s Morning Pages zapisujete věty tak, jak se vám v hlavě objeví. Kdykoliv můžete změnit svůj názor a najít tak nejlepší možnost. Jakmile uvidíte svůj myšlenkový pochod na vlastní oči, hned se vám udělá jasno. Nakonec si můžete svoje nejlepší nápady podtrhat a teprve potom je sepsat do přehledného to-do listu.


Slyšeli jste někdy o tomto cvičení? Jaký je váš názor na něj?


You Might Also Like

8 komentářů

  1. O tomto som nikdy nepočula ale určite to musí byť účinné. Rozmýšľam, že sa do toho tiež pustím, nakoľko som veľký thinker a niekedy mám tých myšlienok až neskutočne moc, no skôr to býva večer. Každopádne tá myšlienka s tým egom, že ráno je ešte tak v úzadí sa mi veľmi páči :)

    LEUSLIFESTYLE

    OdpovědětVymazat
  2. Dlhé roky som si viedla "denník" (nepísala som doň úplne každý jeden deň, ale snažila som sa o to), no keď sa počet mojich povinností začal zvyšovať a deň mi začal pripadať byť akýsi krátky, tak som s tým prestala. Teraz si už len každý večer zapíšem drobnosti, ktoré si chcem zapamätať alebo ktoré ma spravili šťastnou.
    Hlavným dôvodom, prečo som s denníkom prestala, bolo to, že človek až VEČER spisuje, čo sa za daný deň stalo. A okolo polnoci som málokedy mala energiu na to, aby som si ešte sadla za stôl a snažila sa si spomenúť, čo som vôbec robila.
    No ako tak premýšľam, ráno je však ideálnym časom, kedy si vypísať myšlienky. Mám množstvo zápisníkov a zošitov, ktoré sa mi len povaľujú v skrinke, pretože neviem, čo by som do nich mala písať, preto morning writing určite skúsim! Vďaka za tip ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem mnohokrát zkoušela si do deníku psát večer, ale ze stejných důvodů, jako u tebe, mi to nikdy moc dlouho nevydrželo. Děkuji za komentář. ❤️

      Vymazat
  3. To je skvělej nápad.
    Až jsi mě přesvědčila to hned zejtra zkusit.
    Teda pokud na to nezapomenu.

    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak super, doufám, že po chvíli poznáš nějakou změnu!

      Vymazat
  4. Tento článok sa ti naozaj veľmi podaril! Inšpirovala si ma k tomu aby som si aj ja takýto denník založila. Opísala si to veľmi pekne. :)

    S pozdravom -Annie <3 :)

    www.annslifea.blogspot.sk <3

    OdpovědětVymazat

Popular Posts