Průvodce internetovým slangem

18:52



Na sociálních sítích denně vídáme nespočet zkratek, ale někdy se stává, že jim nerozumíme, no ve většině případů jim ani nerozumí ti, co je na své profily píšou. Někdy je možné, že si význam často používaných zkratek odvodíme - nejčastěji jsou to ty, co nám prozrazují počáteční písmena známých anglických frází, ale u větší převahy nevíme, co vlastně znamenají.


Když vidím nějakou pro mě neznámou zkratku, kterou si ani nedokážu odvodit, hned zapínám vyhledávač a googlím si její význam (chápu, že je každému trapné se autora určitého příspěvku zeptat: "A co že znamená to LOL?"). Jak jsem ale tak koukala, internetový slang nikde není až tak moc vysvětlený a často se stává, že několik zkratek chybí, mezi nimi může být i ta, kterou jsem hledala. 

Nikde jsem ani pořádně nenašla anglické internetové fráze vysvětlené na českých stránkách. Proto jsem se rozhodla sepsat ty nejpoužívanější, ať už jsem si jejich význam vydedukovala, nebo si ho někde našla a zapamatovala.

LOL - Laughing Out Loud - směju se nahlas
OMG - Oh My God - ach můj Bože, panebože
OMFG - Oh My F.cking God - důraznější a vulgárnější OMG
Ty - thank you - děkuji
Tysm - thank you so much - děkuji mockrát
Ily - I love you - miluju tě, mám tě rád/a
Ilysm - I love you so much - mám tě moc rád/a
LMAO - Laughing My .ss Off - používá se ve stejných situacích jako LOL, ale je vulgárnější
Idk - I don´t know - nevím
Idc - I don´t care - nezajímá mě to
Idrk - I don´t really know - opravdu nevím
Idrc - I don´t really care - vážně mě to nezajímá
Ikr - I know right - já vím, jasně, používá se jako opak k Idk
Bb - baby - zlato
Bby - baby - synonymum od Bb
Hun - honey - synonymum od Bb a Bby
Acc - account - účet, profil
Accnt - account - synonymum od Acc
Pro pic - profile picture - profilová fotografie, profilovka
User - username - uživatelské jméno
XO - kiss and hug - polibek a obětí
Perf - perfect - perfektní, úžasný
Rlly - really - vážně, opravdu
Srsly - seriously - synonymum k Rlly
Sry - sorry - omlouvám se, promiň
Smh - shaking my head - kroutím nad tím hlavou
LOML - love of my life - láska mého života
OOTD - Outfit of the Day - oblečení/outfit dne
QOTD - Question of the Day - otázka dne
AOTD - Answer of the Day - odpověď dne
QOTP - Question of the Post - otázka příspěvku
AOTP - Answer of the Post - odpověď přízpěvku
Q&A - Questions and Answers - otázky a odpovědi
F4F - Follow For Follow - ve smyslu "pokud mě začneš sledovat, budu tě sledovat taky", používá se hlavně na Twitteru a Instagramu
L4L - Like For Like - ve smyslu "pokud mi dáš like, dám ti taky"
S/o - shoutout - "reklama" na určitý profil od jiného profilu
Sfs - shoutout for shoutout - ve smyslu "shoutout navzájem?"
Sub4sub - subscribe for subscribe - odběr za odběr, používá se na YouTube
Fc - follower count - počet sledujících
Fb - follow back - ve smyslu "začal/a jsem tě sledovat, sleduj mě nazpátek"
Lb - like back - ve smyslu "dal jsem ti like, dej mi taky"
Gnite - good night - dobrou noc
GM - good morning - dobré ráno
GN - good night - dobrou noc, synonymum k Gnite
DM - direct message - soukromá zpráva
Direct - direct message - synonymum k DM
FB - Facebook
IG - Instagram
YT - YouTube
SC - Snapchat
Snap - Snapchat

Používáte zkratky? Znáte ještě nějakou, která zde není?
Děkuju za přečtení.
- Kat

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts