What To Do When You're Stuck In A Rut

9:45


Čas od času mě přepadne pocit, který se nedá nijak zvlášť specifikovat, není ani dobrý, ani špatný, je prostě nijaký. Cítíme se strnulí a zaseklí, a to rozhodně příjemné není. V takových případech je nejlepší postupovat radikálně, protože ačkoliv necítíte nic, může to být poměrně vyčerpávající.

Cítíme se tak pravděpodobně proto, že jsme už unaveni z každodenní všednosti a nemáme páru, co se kolem nás děje, chvíle splývají dohromady a my máme pocit, že už nad ničím nemáme kontrolu. V tu chvíli už to chce změnu, no a začít se může od maličkostí, které vás tohoto pocitu dokáží zbavit.


Začněme třeba u elektroniky. Ačkoliv to může být zpočátku otravné, později si poděkujete. Promažte si zprávy i galerii fotek v telefonu, roztřiďte si aplikace do složek, vyměňte si fotku na spořiči obrazovky. Už jen tohle je osvobozující pocit. Já také například si zkusila trochu pozměnit theme svého Instagramu, což zafungovalo efektivně též.

Co doopravdy pomohlo mně, a co si v nynější době vážně užívám, je hudba. Zvykla jsem si dělat playlisty a mým nejnovějším je jeden nesoucí název "motel honey" (jak mě to napadlo, sama nevím, zkrátka odráží lehkost a nenucenost samotného playlistu), obsahující pohodové písničky, které mi navozují dobrou náladu a které jsem buď ještě donedávna neznala, nebo jsem je už hodně dlouho neslyšela, díky čemuž je poslech velmi osvěžující. Jako bonus si můžete udělat malou dance party sami pro sebe. Jen tak, zkrátka aby jste se už nějak cítili.
Tipy na odpočinkovou hudbu: Kali Uchis, Cruel Youth, Amy Winehouse, Lana Del Rey


Takovýto stav je též pravděpodobně ekvivalentem pro ztrátu inspirace (ani nevíte, jak dlouho mi zabralo přijít na to, o čem dnešní článek napsat!). Zkuste zabrouzdat na stránkách jako je WeHeartIt nebo Pinterest. Nemusíte nutně hledat nic specifického, stačí, když si uložíte pár obrázků, které vám připadají neokoukané, osvěžující a inspirující.

Můžete si také pomoci fyzicky. Pořádně se protáhněte, vypijte sklenici vody nebo dvě a snězte něco lehkého

Nakonec musím zopakovat, co zmiňuji snad v každém článku - meditujte. Ne jen jednou, ne jen dvakrát. Dostaňte se do toho a udělejte z meditace každodenní zvyk. Možná to zní, jako bych si myslela, že meditace je lék na všechno, ale vlastně je to skoro pravda, alespoň co se vašeho nitra týče. Jakmile začnete, zbavíte se změti myšlenek ve vaší hlavě, které vás táhnou ke dnu. A pokud již pravidelné meditování praktikujete a stále se k vám občas dostaví tento pocit, zameditujte si na deset minut, nebo klidně i na půl hodiny, pokud je to potřeba. Naslouchejte svému tělu a dejte mu to, co potřebuje.

Zažíváte někdy tento pocit? Co pomáhá vám?

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Niekedy mám tiež tento pocit napríklad minulý týždeň. Ale dostala som sa z toho pomocou toho, že som začala opäť maľovať, čo mi veľmi pomohlo. Skvelý a inšpirujúci článok :)

    ORLLING

    OdpovědětSmazat
  2. Tak přesně nějaký takovýto podobný pocit mívám během zkouškového a není to nic moc. Dlouhodobě mi pomáhá akorát konec zkouškového, ale jinak se vždycky snažím najít něco, co mi dělá radost a aspoň chvilku se tomu věnovat :)

    Another Dominika

    OdpovědětSmazat
  3. Je docela děsivě, jak až moc dobře jsi tenhle pocit vystihla. Zrovna nad tímhle jsem celý den přemýšlela... Meditaci zkouším poslední dva týdny a musím říct, že mě to opravdu čím dál víc baví - a snad se v ní snad i trochu zlepšuji. Rozhodně to pro mě není vůbec žádná hračka. Mně často pomáhá taky journaing, plánování, organizovaní, celkově zkrátka uspořádání myšlenek. :) Skvělý článek.
    Kout světa

    OdpovědětSmazat
  4. Napsala jsi to fakt skvěle! Já se teď cítím úplně divně, když jsem si uvědomila, že jsem vlastně nikdy nemeditovala:D. No...určitě to vyzkouším:D.
    Windy pink style

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Určitě to zkus, ohlasy většiny lidí jsou pozitivní, tak snad pomůže i tobě! :)

      Smazat
  5. Tiež poznám takéto stavy - mne pomáha najviac asi tá hudba - je to môj každodenný spoločník - či už na cestách v tramvaji alebo po meste, ale aj doma :)
    Caroline

    OdpovědětSmazat
  6. Mne najviac pomáha asi pohyb a čítanie :)

    deerly lost / blog instagram

    OdpovědětSmazat
  7. Myslím, že každý se občas takhle cítí. Je super, že jsi o tom dala dohromady článek:-)
    Rozálie R.

    OdpovědětSmazat
  8. Moc pěkný článeček!
    Zrovna se tak nějak cítím, takže bych se mohla nechat inspirovat, děkuji :)

    OdpovědětSmazat
  9. Ahoj :-) zaujal nás tvoj blog.
    Sme módny eshop s dámskou módou.
    Ak by si mala záujem s nami spolupracovať, prosím kontaktuj nás na info@manzara.sk

    prosím kontaktuj nás na info@manzara.sk
    http://www.manzara.sk/

    OdpovědětSmazat

Popular Posts